|
 

Els establiments comercials poden sol·licitar la devolució de la taxa municipal de residus

Dijous, 23 de juliol de 2020 a les 12:21
  • Aquesta mesura adoptada per l’Ajuntament es dirigeix a tots els negocis afectats per l’estat d’alarma que van haver de tancar portes
  • El termini per poder tramitar el retorn dels rebuts finalitza el 31 de gener de 2021

Una de les mesures econòmiques que va adoptar l’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts per donar suport al teixit empresarial i comercial va ser la devolució de la taxa municipal de residus. Així, els comerços i establiments que es van veure obligats a tancar durant l'estat d'alarma poden sol·licitar al consistori el retorn dels rebuts corresponents a les setmanes de persianes baixades.

El regidor de Promoció Econòmica, Xavi Gómez, ha explicat que “des del consistori estem treballant per donar tot el suport possible al teixit econòmic, per reactivar la ciutat i fomentar l’ocupació. Aquest va ser un dels primers compromisos que vam prendre, i els establiments ja poden accedir-hi”.

Passos a seguir per demanar la devolució

1. En primer lloc, el procediment consisteix en una devolució d'ingressos i per tant, és indispensable que els rebuts corresponents a la taxa municipal de residus es trobin al corrent de pagament. En el cas de pagament fraccionat, hauran d’estar pagades les 4 fraccions per sol·licitar la devolució.
2. Un cop pagats, s'han de dirigir al web de l'Organisme de Gestió Tributària i presentar una sol·licitud de devolució d'ingressos.
3. El termini per poder sol·licitar la devolució de la taxa corresponent a l'any 2020 finalitzarà el 31 de gener de 2021.
4. L'import de la devolució dependrà del sector al qual pertanyi l'establiment i el període durant el qual es va veure limitada la seva activitat.

Per resoldre qualsevol dubte sobre aquesta qüestió les empreses es poden posar en contacte amb el SIAE - Servei d’informació i atenció a l’empresa.

Last update 23.07.2020 | 12:30