Serveis bàsics municipals davant la declaració de l'estat d'alarma
Resum del decret de 15 de març de 2020
L’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts decreta els serveis públics bàsics municipals davant la declaració de l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19.
a. Seguretat Ciutadana. Policia Local.
Per tractar-se d’un servei de vital importància pel funcionament ordinari de la ciutat, especialment en la situació derivada de la pandèmia del SARS-CoV-2, es manté l’estructura ordinària de prestació del servei.
b. Protecció Civil
Per tractar-se d’un servei de vital importància pel funcionament ordinari de la ciutat, especialment en la situació derivada de la pandèmia del SARS-CoV-2, es manté l’estructura ordinària de prestació del servei.
c. Servei de Consergeria
Únicament s’estableix com a servei bàsic a les dependències municipals dels edificis de l’Ajuntament a la Pl. Vila, Foneria, Molí dels Frares i antics Salesians i, dins d’aquests, 1 conserge presencial per edifici pel matí i un altre per la tarda, la resta de personal públic a disposició del cap o responsable.
I el personal de consergeria de les escoles no presencial, però a disposició del cap o responsable.
d. Servei Integral d’Atenció al Ciutadà (SIAC):
Únicament s’estableix com a servei bàsic l’atenció a les urgències i, dins d’aquest, 1 persona presencial en horari d’atenció al públic de 9 a 14 hores, la resta de personal públic a disposició del cap o responsable.
e. Servei Integral d’Atenció a les Empreses (SIAE):
Únicament s’estableix com a servei bàsic l’atenció a les urgències i, dins d’aquest, 1 persona presencial en horari d’atenció al públic de 9 a 14 hores, la resta de personal públic a disposició del cap o responsable.
f. Equip de serveis socials per atenció a urgències socials:
Únicament s’estableix com a servei bàsic l’atenció a les urgències i, dins d’aquest, 3 presencials com a personal tècnic i 1 presencial com a suport administratiu, la resta del personal públic a disposició del cap o responsable.
g. Brigada municipal:
Únicament s’estableix com a servei bàsic l’atenció a les urgències i, dins d’aquest, 1 encarregat o cap d’equip, 1 responsable magatzem i 3 operaris presencials i la resta del personal públic a disposició del cap i responsable.
h. Servei de neteja:
Únicament s’estableix com a servei bàsic l’atenció a les urgències i, dins d’aquest, 3 operàries presencials i la resta del personal públic a disposició del cap o responsable.
i. Sistemes d’Informació i Tecnologies:
Únicament s’estableix com a servei bàsic l’atenció a les urgències i, dins d’aquest, 1 personal presencial i, la resta del personal públic a disposició del cap o responsable.
j. Imatge i Comunicació:
Únicament s’estableix com a servei bàsic atendre les urgències i, dins d’aquest, 1 personal tècnic presencial, la resta del personal públic a disposició del cap o responsable.
k. Cultura i Educació:
Únicament s’estableix com a servei bàsic atendre les urgències i, dins d’aquest, 1 personal tècnic presencial, la resta del personal públic a disposició dels caps o responsables.
l. Unitat Administrativa de les àrees de Serveis a les Persones i d’Acció Social i Drets Civils:
Únicament s’estableix com a servei bàsic atendre les urgències i, dins d’aquest, 2 suport administratiu presencial, la resta del personal públic a disposició dels caps o responsables.
m. Urbanisme, Projectes i Obres Públiques:
Únicament s’estableix com a servei bàsic atendre les urgències i, dins d’aquest, 1 personal tècnic presencial i 1 suport administratiu presencial, la resta del personal públic a disposició del cap o responsable.
n. Salut Pública:
Únicament s’estableix com a servei bàsic atendre les urgències i, dins d’aquest, 1 personal tècnic presencial, la resta del personal públic a disposició del cap o responsable.
o. Medi Ambient, Sostenibilitat i Espai Natural:
Únicament s’estableix com a servei bàsic atendre les urgències i, dins d’aquest, 1 personal tècnic presencial, la resta del personal públic a disposició del cap o responsable.
p. Espai Públic i Serveis Municipals:
Únicament s’estableix com a servei bàsic atendre les urgències i, dins d’aquest, 1 personal tècnic auxiliar presencial i 1 suport administratiu presencial, la resta del personal públic a disposició del cap o responsable.
q. Economia i Hisenda:
Únicament s’estableix com a servei bàsic atendre les urgències i, dins d’aquest, 1 personal tècnic presencial i 1 suport administratiu presencial, la resta del personal públic a disposició del cap o responsable.
r. Recursos Humans:
Únicament s’estableix com a servei bàsic atendre les urgències i, dins d’aquest, 1 personal tècnic presencial i 1 suport administratiu presencial, la resta del personal públic a disposició del cap o responsable.
s. Secretaria General, Gestió Administrativa:
Únicament s’estableix com a servei bàsic atendre les urgències i, dins d’aquest, 1 personal tècnic presencial i 1 suport administratiu presencial, la resta del personal públic a disposició del cap o responsable.
En supòsits específicament justificats i de manera motivada, l’Ajuntament pot establir d’altres serveis públics mínims i bàsics.
Per garantir el correcte funcionament del serveis mínims i bàsics municipals, l’Ajuntament es reserva la possibilitat de disposar i mobilitzar el personal al seu servei per prestar els serveis necessaris que així ho requereixin.
Tots els serveis que són considerats no mínims i bàsics procediran a realitzar de manera prioritària, sistemes no presencials i, en la mesura que sigui possible realitzaran tasques sota la modalitat de teletreball, i resten a disposició del cap o responsable, en cas fos necessari.
La permanència del personal municipal en el seu domicili, com a conseqüència del confinament i de la suspensió temporal d’activitats en les unitats respectives, té la consideració de temps de treball efectiu.
Fitxatges del personal presencial
Al personal públic dels serveis públics mínims i bàsics se'l dispensarà de realitzar el fitxatge del control de presència mitjançant empremta dactilar i el farà a l’ordinador.
D’altra banda, als serveis externalitzats li seran d’aplicació els criteris establerts als plans de contingència dels departaments i serveis públics municipals d’aquest Ajuntament, que hauran de prendre les mesures adients i protocols d’actuació per vetllar pel funcionament d’aquells serveis que puguin ser considerats mínims i bàsics pels responsables dels contractes públics corresponents.