|
 

Pla de mesures municipals per pal·liar els efectes del coronavirus

Dimecres, 25 de març de 2020 a les 13:21
  • La bateria d’ajudes, coordinada pel comitè d’emergència municipal, s’anirà actualitzant en funció del que duri l’aturada de l’economia
  • El Consistori posa a disposició de la ciutadania un servei per resoldre dubtes laborals, a través d’un formulari en línia

L’Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts ha acordat un pla de mesures econòmiques i socials per pal·liar els efectes del coronavirus. El Pla recull les accions que s’han pres des de l’inici de la crisi sanitària i que s’aniran actualitzant a mesura que avanci la situació de l’estat d’alarma. Aquesta bateria d’accions municipals tenen per objectiu pal·liar els efectes de l’aturada de l’economia en la ciutadania, comerços, empreses i personal autònom, entre d’altres sectors.

El pla d’ajudes, aprovat pel Govern de la ciutat en coordinació amb el comitè d’emergència municipal, estarà obert a modificacions, depenent de la durada i la gravetat dels efectes que l’estat d’alarma tingui en els diferents sectors. El comitè d’emergència el forma personal municipal de diferents departaments, els quals alhora estan connectats permanentment amb entitats, associacions, empreses, institucions... que viuen el dia a dia de l’emergència sanitària.

L’alcalde de la ciutat, Miguel Comino , ha agraït “ l’esforç ingent que està fent el teixit econòmic i social vicentí davant d’aquesta crisi sanitària” i ha assegurat que el Consistori “estarà al costat de ciutadania, comerços, empreses, personal autònom, etc. per ajudar a parar el cop dels efectes negatius que està comportant l’aturada de l’estat d’alarma ”. “ El més important és aconseguir aturar la propagació del virus i garantir al màxim la seguretat de la població” , ha afegit l’alcalde.

La voluntat del Govern Municipal és la de destinar part del romanent pressupostari del 2019 a impulsar un Pla d’ajudes socials i de reactivació econòmica per després de l’estat d’alarma.

A més, l’Ajuntament demanarà, conjuntament amb les entitats municipalistes, que es pugui destinar una part d’aquest romanent pressupostari a despesa corrent.

MESURES SOCIALS

A) Beques menjador. S’està cobrint, amb recursos propis de l’Ajuntament i des del primer dia, les necessitats de tots els nens i les nenes que tenien una beca menjador (municipal o de la Generalitat de Catalunya) i que amb el tancament de les escoles el seu àpat no quedava garantit.

B) Servei domiciliari. S’està cobrint, amb recursos propis de l’Ajuntament i des del primer dia, les necessitats de gent gran usuària de Centres de Dia que han hagut de quedar-se a casa.

C) Sant Vicenç en Xarxa. S’ha creat una xarxa de voluntariat que ajudarà en diferents tasques. L’Ajuntament ha tramitat l’assegurança de 30 persones per poder fer petites tasques amb presència física al carrer (com per exemple fer algunes compres a persones que no poden sortir a fer-les). La resta de voluntaris i voluntàries col•laboraran des de casa (per exemple, cosint mascaretes).

D) No es cobraran les quotes* ni de les Escoles Bressol Municipals ni del Complex Esportiu Municipal – Piscina Montserrat Canals a les persones usuàries així com d’altres cursos que estiguin en marxa.

E) Mantenir l’alta a la Seguretat Social a l’alumnat de l’FP Dual.

F) No es cobrarà la zona blava mentre duri l’estat l’alarma.

 

MESURES ECONÒMIQUES

A) Ajornament de la primera fracció de l’IBI i de la taxa de recollida selectiva durant un mínim d’un mes. A més hem demanat a l’Organisme de Gestió Tributària (ORGT) més flexibilització dels terminis si la situació d’estat d’alarma s’allarga.

B) Exempció de les taxes municipals* durant el període que estigui en vigor l’estat d’alarma, als establiments comercials i industrials que s’hagin vist afectats per la impossibilitat d’obertura al públic decretada pel Govern:

a. Taxa de terrasses
b. Taxa de recollida d’escombraries
c. Taxa del mercat setmanal
d. Taxa del Mercat de Pagès

*Si aquestes taxes han estat cobrades de manera anticipada, descomptar l’import dels dies que duri l’estat d’alarma en el propers rebuts. Per exemple si és trimestral, l’import es descomptarà al rebut del segon trimestre. Si pel contrari és anual i anticipada, s’obrirà un tràmit on es puguin sol·licitar les devolucions pertinents.

C) Pagament immediat de factures de personal autònom i PYMES per tal de dotar-los de liquiditat el més aviat possible, davant la reducció d’ingressos que patiran.

D) Subvencions promoció econòmica . Les bases de les subvencions que aprovi l’Ajuntament d’ara en endavant i que puguin tenir com a beneficiaris a empreses, comerços i personal autònom, exclouran de la subvenció a aquelles que hagin realitzat acomiadaments durant el període d'estat d'alarma, excepte dels mecanismes temporals com ara l'expedient de regulació temporal d’ocupació (ERTO) establerts per el govern i que garanteixen el reingrés dels treballadors i treballadores a l'empresa quan es retorni a l’estat de normalitat.

E) Les persones usuàries del transport urbà que, en el moment de declarar-se l’estat d’alarma, ja disposaven del Carnet bus urbà podran fer-ne ús mentre duri aquesta situació sense haver d'adquirir prèviament un títol de transport, atès que la venda a bord queda suspesa (se'ls expedirà un bitllet senzill gratuït en comptes del bitllet senzill reduït).

*L’Ajuntament ha parlat amb les empreses amb les quals té contractades prestacions de serveis per tal de mantenir aquests contractes i evitar que aquestes empreses facin cap tipus d’expedient de regulació amb els seus treballadors i treballadores.

*En aquest sentit, a més, l’Ajuntament, a través del departament d’Ocupació, posa a disposició de la ciutadania un servei per resoldre consultes i dubtes en matèria laboral per orientar davant la situació d’excepcionalitat que s’ha general. Es poden fer consultes a través de:

https://forms.gle/ue3ScwpV5uP1Wqvp6  

*A més, s’està treballant amb les entitats municipalistes per tal que pugui haver-hi també beneficis fiscals a les empreses (IBI, IAE) pel temps que duri l’estat d’alarma.

 

Last update 26.03.2020 | 10:49