|
 

L'Ajuntament manté actius tots els serveis a la ciutadania gràcies a la gestió telemàtica

Divendres, 8 de maig de 2020 a les 17:25

· Durant tota la crisi sanitària s’ha habilitat el treball a distància per a la majoria de la plantilla

· També s’han pogut celebrar de forma virtual el Ple, l’audiència pública, les juntes i les reunions amb agents econòmics i socials

Des de l’inici de la crisi sanitària, l’Ajuntament ha mantingut actius tots els serveis a la ciutadania. Això ha estat possible gràcies al dispositiu informàtic gestionat des del departament de Sistemes i Informació, que els dies previs a la declaració d’estat d’alarma havia habilitat el circuït per poder garantir el treball a distància per a la majoria de la plantilla. A més l’Ajuntament també ha ofert suport en línia a tot el personal per resoldre dubtes i errors de funcionament. Dins d’aquest pla de treball a distància, l’Ajuntament va comprar per urgència un lot de 12 ordinadors portàtils per afrontar les necessitats sobrevingudes per la crisi de la Covid-19.

A més també s’han pogut celebrar de forma telemàtica el Ple i l’audiència pública d’abril, així com les juntes de portaveus o les de govern, entre d’altres reunions. El regidor de Sistemes, Antolín Jiménez , ha destacat “ la implicació de tot el personal municipal, que s’ha sabut adaptar ràpidament al context de crisi sanitària i que en tot moment ha treballat per servir als vicentins i les vicentines ”. “ Alhora ”, ha afegit el també regidor de Mobilitat, “ aquesta experiència ens serà profitosa per reduir moltes reunions presencials a partir d’ara, tot contribuint a reduir la contaminació que produeixen els desplaçaments en vehicle privat ”.

Reunions amb agents econòmics i socials

Igualment, les eines telemàtiques han estat claus a l’hora de gestionar les trobades virtuals entre l’alcalde i els regidors i les regidores de govern amb agents econòmics, sanitaris, socials, culturals, etc. per atendre les seves necessitats i estudiar, entre totes i tots, les mesures més adients per parar el cop de la crisi.

Aquestes reunions han estat periòdiques des que va esclatar la crisi sanitària i es mantindran també en les fases de desescalada.

Tornada progressiva al treball presencial

D’altra banda, el Consistori també garanteix des del primer dia tots els serveis que requereixen d’una feina presencial, com ara de Policia Local, neteja i desinfecció d’edificis municipals i de via pública, Serveis Socials, etc. El Comitè d’Emergència Municipal s’ha reunit cada dia de manera telemàtica per fer seguiment de la crisi i prendre les mesures més adients al respecte.

Des de dilluns 4 de maig, ja s’està produint la tornada progressiva al treball presencial. Es continua potenciant el treball a distància de la majoria de personal públic però diversos col·lectius ja s’han incorporat físicament a la feina, sempre seguint les mesures de prevenció marcades pel Comitè de Seguretat i Salut Laboral. A més de la Foneria, oberta durant tot l’estat d’alarma, aquesta setmana ja han obert la Casa de la Vila i el Molí dels Frares, en horari de 9 a 14 h.

Last update 08.05.2020 | 18:49