|
 

La Mostra, celebrada telemàticament, suma més de 7.600 visualitzacions per Internet

Divendres, 29 de gener de 2021 a les 08:14
  • Malgrat que pràcticament no hi ha hagut actes presencials, les activitats de la 37a Mostra Comercial, Agrícola i Gastronòmica i la 4a Mostra Internacional de Pastisseria han aplegat milers de persones al canal de Youtube municipal
  • Del 16 al 31 de gener també s’organitzen diverses activitats culturals gratuïtes per celebrar la Festa Major d’hivern, amb aforament reduït i seguint totes les indicacions del Procicat

Aquesta és la primera vegada que s’ha hagut de celebrar la tradicional Mostra de Sant Vicenç dels Horts de manera virtual, per culpa de les restriccions de la pandèmia. Tot i les dificultats que això suposava, l’Ajuntament, el teixit comercial i associatiu han treballat per poder apropar el màxim d’activitats possibles a la ciutadania. Així, el canal de Youtube de l’Ajuntament s’ha erigit com l’epicentre de la 37a Mostra Comercial, Agrícola i Gastronòmica, i també de la 4a Mostra Internacional de Pastisseria.

Del 22 al 25 de gener s’han penjat al canal més d’una quarantena de vídeos amb receptes a càrrec dels restauradors locals, demostracions de pastissers i pastisseres de renoms, rutes guiades pel municipi, conta contes infantils, tastets d’oficis locals, etc. En aquests dies hi ha hagut més de 7.600 visualitzacions del contingut audiovisual, amb més de 2.000 usuaris únics que hi han interactuat. A més, en cada un dels vídeos hi havia habilitat un xat en directe, on la ciutadania podia fer preguntes i comentaris i parlar, per exemple, amb els pastissers i pastisseres que feien les demostracions.

Èxit dels espectacles culturals gratuïts

A més, en motiu de la Festa Major d’hivern es van programar diverses activitats culturals de manera presencial, sempre respectant el límit d’aforament i les distàncies de seguretat. Els actes, gratuïts, van ser espectacles de titelles, teatre i concerts musicals, que van haver de penjar el cartell de “complet” per l’interès que van despertar.

Primer concurs de vídeos del comerç local

Per altra banda, per tal de dinamitzar els comerços a través de les xarxes socials, atès que no es van poder muntar casetes al carrer, es va convocar el primer concurs de vídeos del comerç local. Hi van participar 30 establiments, que van gravar un vídeo promocional de 30 segons que es va difondre per totes les xarxes municipals. Un jurat va decidir els 5 guanyadors, que quan la situació pandèmica millori gaudiran d’un viatge a Londres per conèixer de primera mà una iniciativa de dinamització comercial pionera que es du a terme a la capital del Regne Unit. Els comerços guanyadors han estat: Viatjar pel Món, Sabateria Munné, Manos de Oro, Bar Mi Casa i Els Núvols.

San Vicenç dels Horts, capital de la pastisseria

Els millors pastissers i pastisseres van fer les seves demostracions durant el cap de setmana, erigint la ciutat com la capital de la pastisseria per quart any. A més, la cloenda de la Mostra Internacional de Pastisseria va servir per reconèixer la tasca del gran talent català en aquest àmbit. Es van entregar els guardons Fava de Cacau a les 50 millors pastisseries de Catalunya, enguany amb mencions especials descentralitzades per territoris. Podeu consultar el llistat de les guanyadores aquí

 

Last update 29.01.2021 | 08:21