|
 

La factura de l'aigua explica la rebaixa del cànon durant l'estat d'alarma i la seva normalització

Dimecres, 12 d'agost de 2020 a les 14:48
  • Mentre l’empresa no ha tingut accés als comptadors d’aigua, ha facturat un consum estimat, que ja s’ha normalitzat segons el consum real.

Aigües de Sant Vicenç dels Horts , l’empresa gestora del servei d’aigua, recorda que el cànon de l’aigua es va rebaixar un 50% pel conjunt de la població i del teixit empresarial durant els mesos d’abril i maig, tal i com ja es va informar . Per això, sobre els consums d’aquests dos mesos s'ha aplicat l'anomenada tarifa COVID19. No es tracta d'una taxa addicional, sinó d'una tarifa reduïda de l'Agència Catalana de l'Aigua sobre aquest tribut. Atès que la facturació és trimestral i que la tarifa reduïda té vigència només durant els mesos d’abril i maig, la factura recull de forma desglossada la tarifa que aplica en funció de la data. 

Lectura de comptadors  

Aigües de Sant Vicenç dels Horts va reprendre les lectures dels comptadors un cop acabat el confinament, durant el mes de juny, però encara sense accedir als comptadors situats a l’interior dels immobles. Per aquest motiu, quan no s’ha pogut fer una lectura real del consum d’aigua, s’ha estimat un consum igual al del mateix període de l'any anterior. En el cas de les pòlisses que es tenien identificades amb algun tipus d'activitat que havia quedat restringida pel decret, com per exemple bars, restaurants, hotels o escoles, entre d'altres, es va estimar un consum de 0 m3 des d’abril a maig. En qualsevol cas, en recuperar el consum real del següent període, es normalitza la facturació. 

Informació a la ciutadania d’aquest procediment excepcional de facturació  

Aigües de Sant Vicenç dels Horts va incloure un missatge informatiu a la factura del període 2020/1 en el qual explicava la situació i la impossibilitat de fer lectures de comptadors. Un cop es va poder obtenir la lectura real, en el període 2020/02, es va deduir el consum estimat en el període anterior i es va traslladar un nou missatge informatiu a la factura. 

Tanmateix, si algun usuari o usuària considera que l'estimació ha estat incorrecta, pot sol·licitar una revisió de la seva facturació. Es pot contactar amb l’empresa a través del correu electrònic aiguesdesvh@agbar.es o bé per telèfon al 900 100 367.

Last update 12.08.2020 | 14:51