Rutes

Ruta circular de la Torrassa - Montpedrós - Riera de Torrelles - Parc del Pi Gros

S'arriba a Sant Vicenç dels Horts amb el tren de la línia del Baix Llobregat dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya o amb cotxe per l'A-2 o l'AP-2 a la sortida de l'esmentada població, a pocs quilòmetres de Barcelona.

Un cop al nucli urbà, se segueixen les indicacions que duen a l'Ajuntament i s'aparca en algun dels carrers pròxims. Se surt de davant de l'Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts, on es troba un plafó informatiu de la ruta. Tot l'itinerari està ben senyalitzat amb les marques característiques dels senders de petit recorregut (PR), consistents en una franja blanca i una altra de groga.

0,00 km (26 m). Plaça de l'Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts. Es pren el carrer Rafel de Casanova en direcció SE fins al pont que passa per sota la via.

0,27 km (27 m), 0 h 04 min. Túnel per sota la via. Sense creuar-lo, se segueix pel carrer d'Anselm Clavé en paral•lel a la via per la banda esquerra fins a l'estació dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (punt opcional per iniciar la ruta).

0,67 km (30 m), 0 h 10 min. Estació dels FGC. Es creua la via pel pas subterrani per seguir ara pel seu costat dret. Se segueix pel petit camí que, a tocar de la via, travessa el mateix pont del tren.

0,90 km (29 m), 0 h 13 min. Pont del tren per sobre de la carretera: cal travessar-lo pel caminet de la dreta fins a arribar a l'altra banda, on, després de 150 m en línia recta, es troba un indicador del PR C-161.

1,33 km (35 m), 0 h 18 min. Senyal vertical del PR C-161. El camí s'enfila cap a ponent en direcció a la urbanització de Sant Roc.

1,51 km (58 m), 0 h 22 min. Bifurcació. Es deixa una pista a la dreta i es continua pujant (O).

1,66 km (79 m), 0 h 25 min. S'arriba a la urbanització de Sant Roc. Se segueix recte (SO) vorejant-la per la dreta i seguint una línia d'alta tensió fins a un collet on hi ha un altre senyal del sender.

2,12 km (110 m), 0 h 36 min. Senyal vertical del PR C-161. Es prossegueix per la carena cap al SO seguint la línia d'alta tensió pel carrer Jaume I, que no es deixarà mentre duri la urbanització.

2,31 km (121 m), 0 h 39 min. Bifurcació. Se segueix remuntant a l'esquerra (SO).

2,47 km (133 m), 0 h 42 min. Dipòsit d'aigua a la dreta. A la bifurcació que hi ha davant, cal seguir pel camí de l'esquerra (SO).

2,49 km (145 m), 0 h 45 min. S'ajunta el carrer Bonavista per l'esquerra. Se segueix recte (SO) deixant a mà esquerra Villa Bonavista. 2,64 km (156 m), 0 h 47 min. Es deixa un carrer sense sortida a la dreta. Es continua en lleugera baixada.

2,74 km (147 m), 0 h 49 min. Es deixen dos camins que surten a la dreta i se segueix recte en direcció SO. 2,85 km (143 m), 0 h 51 min. Es deixa un carrer sense sortida a l'esquerra.

2,88 km (140 m), 0 h 52 min. Es deixa una pista que surt a la dreta. Final de la urbanització. 3,27 km (188 m), 1 h. Se segueix recte per la pista principal i s'arriba a un revolt marcat a la dreta abans de creuar una línia d'alta tensió: es gira a la dreta (S) per un camí que surt just del revolt.

3,65 km (242 m), 1 h 09 min. Es desemboca a un altre camí que, per l'esquerra (SE), puja fins a Sant Antoni.

4,20 km (349 m), 1 h 27 min. Cim del Montpedrós. Després de passar pel costat de les runes d'una antiga torre de vigilància, es corona el cim, on hi ha l'ermita de Sant Antoni, amb un vèrtex geodèsic a la teulada. A l'extrem SE del cim, hi ha un petit mirador cap al delta del Llobregat. Se segueix per la pista forestal que baixa fins a l'esplanada del pla de les Bruixes.

5,02 km (249 m), 1 h 40 min. Pla de les Bruixes. Se segueix recte (SO) deixant una pista a l'esquerra i dos caminets a la dreta.

5,38 km (241 m), 1 h 45 min. Després de vorejar un petit turó, es gira pel primer trencall de la dreta (O) que duu a la planta de compostatge de Torrelles de Llobregat.

6,46 km (139 m), 2 h. Porta de la planta de compostatge. Es baixa per la carretera asfaltada i, una mica més avall (km 6,70, 106 m), el PR es desvia per un caminet que surt a la dreta (NO) pel mig del bosc.

6,98 km (95 m), 2 h 07 min. Bifurcació. Es deixa un trencall a l'esquerra.

7,05 km (84 m), 2 h 08 min. Bifurcació. Es deixa un altre trencall a l'esquerra. El camí flanqueja seguint la carretera des de dalt.

7,60 km (75 m), 2 h 16 min. El camí gira bruscament a l'esquerra (S) i, amb un parell de llaçades, arriba a la carretera.

7,72 km (61 m), 2 h 18 min. Es creua la carretera de Sant Vicenç dels Horts a Torrelles de Llobregat (BV-2005). A l'altra banda, hi ha un senyal vertical del PR C-161 que guia cap a una pista forestal en direcció NO.

7,98 km (50 m), 2 h 22 min. Es travessa la riera de Torrelles i, pocs metres més endavant, la pista gira a l'esquerra (O) iniciant una pujada.

8,50 km (91 m), 2 h 30 min. Bifurcació. Se segueix a la dreta (NO) deixant a l'esquerra una pista que puja amb força. Uns 100 m més enllà, es creua el fons del torrent.

8,67 km (96 m), 2 h 32 min. S'arriba a una pista. Cal seguir-la per la dreta (E) en baixada.

8,94 km (76 m), 2 h 36 min. Principi de la urbanització de Sant Antoni. Es deixa una desviació a l'esquerra i s'arriba al carrer de Contra Selva. Es deixa un altre petit camí a l'esquerra.

9,09 km (79 m), 2 h 37 min. Al cap de pocs metres, es gira a l'esquerra (O) remuntant amb força.

9,37 km (119 m), 2 h 44 min. Bifurcació. Es deixa una pista a l'esquerra. 9,76 km (173 m), 2 h 54 min. Després de dos revolts tancats, es deixa una pista a la dreta.

9,91 km (152 m), 2 h 56 min. Després de passar per l'esquerra d'un petit turó, es gira a la dreta (NO) davallant cap al torrent.

10,20 km (117 m), 3 h. Bifurcació. Es deixa a la dreta un trencall que travessa el torrent.

10,40 km (105 m), 3 h 03 min. Cruïlla. Se segueix recte (N) deixant primer a la dreta un caminet i, després, a l'esquerra un camí que puja pel torrent de Can Costa.

10,56 km (113 m), 3 h 05 min. Camí del mas Vila. Es travessa el camí ample i se segueix recte (NO) per un corriol que discorre per dins del bosc. Seguint les marques del PR, s'arriba de nou a la urbanització.

11,61 km (164 m), 3 h 22 min. Es puja a l'esquerra per un carrer en direcció NO. Al cap de poc, després d'un revolt a la dreta, es comença a davallar.

12,22 km (163 m), 3 h 40 min. Bifurcació. Es travessa el carrer que remunta i, a l'altra banda, hi ha un senyal vertical que indica un caminet en direcció NE que cal seguir.

12,58 km (149 m), 3 h 44 min. S'arriba de nou al carrer d'Osca, que se segueix fins a arribar davant de l'IES Gabriela Mistral.

12,92 km (148 m), 3 h 48 min. IES Gabriela Mistral. Just davant la porta, es pren un camí que surt perpendicular a l'esquerra (NE).

13,19 km (123 m), 3 h 52 min. Rambla de Bocriana. Se segueix descendint a la dreta (E) fins a l'entrada est del Parc del Pi Gros.

13,48 km (93 m), 3 h 56 min. Parc del Pi Gros. S'hi entra i es continua baixant pel camí de la font de Sant Josep. Un cop a baix, s'arriba al nucli de Sant Vicenç dels Horts.

14,18 km (31 m), 4 h 05 min. S'arriba a un carrer paral•lel a la via del tren. Cal seguir la via del tren a la dreta (SE) fins a un pont. 14,48 km (40 m), 4 h 10 min. Pont sobre la via del tren. Cal travessar-lo i, seguint primer a la dreta i després a l'esquerra, es torna a l'Ajuntament.

14,64 km (26 m), 4 h 15 min. Ajuntament de Sant Vicenç dels Horts, punt de partida i final de l'itinerari.